Εν μέσω της σημερινής παγκοσμίας κοινωνικοοικονομικής κρίσης
, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ήδη νοσεί η κυβέρνηση προτείνει αλλαγές .
Με την πρόταση του
Α.Λιάκου για το «Νέο Λύκειο»
ολοκληρώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές
για την δημιουργία του σχολείου της αγοράς και την υποβάθμιση της
δημόσιας εκπαίδευσης . Προωθείται ένα αριστοκρατικό
σύστημα , οπού θα κυριαρχεί η ταξική επιλογή, οι πολλαπλοί μηχανισμοί
μορφωτικού αποκλεισμού των παιδιών της εργαζόμενης πλειοψηφίας, η μαζική στροφή
στο σύστημα της μαθητείας και της απλήρωτης εργασίας, ακόμη και μετά το
γυμνάσιο, η ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων και η αντίστοιχη, των
σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης .
Στην εισαγωγή του
Πορίσματος που υπογράφεται από τον πρόεδρο ,της Επιτροπής Εθνικού και
Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία ,Αντώνη
Λιάκο τονίζεται:
"Απαιτείται βέβαια η διοικητική ανασυγκρότηση των
σχολικών μονάδων, προς την κατεύθυνση της δημιουργίας τετραταξίων
Γυμνασίων (κατά 25% μεγαλύτερα),
και τη δημιουργία λιγότερων
αλλά πολυπληθέστερων Λυκείων,
μερικά από τα οποία θα προέλθουν από συγχωνεύσεις,
όπου θα καταστεί δυνατόν να δημιουργηθούν τάξεις με επιλογές μαθημάτων"
(σελ 7-8).
Το πόρισμα κάνει σαφές πως θα
προχωρήσουν σε μεγάλες συγχωνεύσεις Λυκείων , με μαθητικό πληθυσμό στα
συγχωνευμένα Λύκεια αυξημένο κατά 33%. Ξεκάθαρα,
το «Νέο Λύκειο» οπού προτείνεται αποσκοπεί στην συρρίκνωση και υποβάθμιση των τοπικών κοινωνιών και την μονοπώληση της μόρφωσης στα μεγάλα
αστικά κέντρα.
Έμμεσα, προκύπτει ότι ,σε περίπτωση που συγχωνευτούν σχολικές μονάδες, γονείς και παιδιά θα οδηγηθούν στην εσωτερική μετανάστευση προκειμένου να λάβουν το δημόσιο αγαθό της μόρφωσης.
Έμμεσα, προκύπτει ότι ,σε περίπτωση που συγχωνευτούν σχολικές μονάδες, γονείς και παιδιά θα οδηγηθούν στην εσωτερική μετανάστευση προκειμένου να λάβουν το δημόσιο αγαθό της μόρφωσης.
Προτείνεται ,λοιπόν, τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο.
Στο Γυμνάσιο,
όμως, οι τελικές εξετάσεις να πραγματοποιούνται από την Τράπεζα θεμάτων στοχεύοντας στην δημιουργία Λυκείων μόνο για την «ελίτ» των μαθητών , στρέφοντας τους πιο
αδύνατους βαθμολογικά μαθητές στην τεχνική εκπαίδευση.
Τα παιδιά
θα κόβονται από τα 16, το Λύκειο θα είναι για λίγους κι εκλεκτούς.
Διετές, λοιπόν, το ΓΕΛ και διετές το ΕΠΑΛ.
Τι σημαίνει ,όμως, αυτό;
Όσοι μαθητές
φτάσουν στο διετές πλέον Γενικό Λύκειο θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα ελιτίστικο αριστοκρατικό και εσωτερικά
διαφοροποιημένο Λύκειο σκληρών εξεταστικών φίλτρων προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Οι
εξετάσεις, που προβλέπονται και όλη η διαδικασία για να αποκτήσουν «εθνικό απολυτήριο» είναι ένα ακόμη
σκληρότερο εξεταστικό σύστημα κατ’ εικόνα και ομοίωση των ακριβών ιδιωτικών
σχολείων.
Για πρώτη φορά οι μαθητές δε θα αποκτούν ενιαίο τίτλο σπουδών τελειώνοντας το Λύκειο.
Για πρώτη φορά οι μαθητές δε θα αποκτούν ενιαίο τίτλο σπουδών τελειώνοντας το Λύκειο.
Όσοι παρακολουθήσουν τα μαθήματα υψηλού επιπέδου και πετύχουν στις
εξετάσεις θα παίρνουν «Εθνικό Απολυτήριο», ενώ όσοι παρακολουθήσουν χαμηλού επιπέδου θα αρκεστούν σε ένα απλό
Πιστοποιητικό Παρακολούθησης αμφιβόλου αξίας στην πραγματική ζωή. Η
μόρφωση από κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε εξατομικευμένη υπόθεση αναζήτησης
πιστωτικών μονάδων.
Το ΕΠΑΛ, δεν είναι επαγγελματικό
ούτε τεχνικό, είναι Τεχνολογικό,
έτσι όπως περιγράφεται στη πρόταση της επιτροπής. Δίνει μόνο απολυτήριο στα δύο
χρόνια σπουδών και πιστοποιητικό και
όχι πτυχίο. Πτυχίο ή
πιστοποιητικό τεχνικής & επαγγελματικής επάρκειας, (έτσι αναφέρεται
στο κείμενο) δίνεται στο μεταλυκειακό
έτος της κατάρτισης και της μαθητείας.
Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκεται ,όμως ,είναι το άδειασμα της λυκειακής βαθμίδας και κυρίως του νέου ελιτίστικου ΓΕΛ και ο προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών, κυρίως αυτών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και στη μαθητεία.
Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκεται ,όμως ,είναι το άδειασμα της λυκειακής βαθμίδας και κυρίως του νέου ελιτίστικου ΓΕΛ και ο προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών, κυρίως αυτών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και στη μαθητεία.
Παραθέτουμε
ανοικτό κάλεσμα σε όλες τις
μαθητικές κοινότητες, σε γονείς , καθηγητές, εργαζόμενους αλλά και σε κάθε
συνειδητοποιημένο πολίτη ,να στρατευτεί στον αγώνα μας ενάντια σε αυτό το σχολείο-έκτρωμα που
προτείνεται!
Τα αιτήματά μας:
- Να μείνει
στα χαρτιά το σχολείο – έκτρωμα που ετοιμάζουν. Πάρτε το πίσω!
-
Το
υπουργείο και η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν ΤΩΡΑ χρηματοδότηση για να
λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία μας. Να αντιμετωπιστούν τα κενά, οι ελλείψεις
σε καθηγητές, να δοθούν λεφτά για αναλώσιμα, υποδομές και ό,τι άλλο χρειάζεται
για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας.
- Ούτε ευρώ
από την τσέπη των γονιών μας για τη μόρφωσή.
- Να γίνει
τώρα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα
σχολεία.
- Δωρεάν-ασφαλής
μεταφορά για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της μέρας.
-
Ένα γεύμα
για όλους τους μαθητές.
- Να
μπορούμε να δίνουμε εισαγωγικές εξετάσεις όσες φορές θέλουμε, κρατώντας
βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούμε και οι εξετάσεις να γίνονται μετά το
τέλος του Λυκείου.
- Με ευθύνη
του κράτους να υλοποιηθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική
εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων τόσο στους χώρους φιλοξενίας όσο και στα
σχολεία κατά βάση τις απογευματινές ώρες.
Διεκδικούμε
Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους!
Δευτέρα 7
Νοεμβρίου Πανελλήνιες μαθητικές καταλήψεις και κινητοποιήσεις!
«Στα
σχολεία της ύπνωσης , τα όνειρα μας, μας κρατάνε ξύπνιους.»
Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών ΓΕΛ Κροκεών Λακωνίας